fredag 13 maj 2011

Ultraljud

Idag har vi varit på ultraljud och bebben har det hur bra som helst där inne i min mage.
Allt finns på plats och ser ut som det ska :)
Känner mig lyckligt lottad som har fyra friska barn och väntar ännu en frisk liten unge.
Vi har sett hand med fingrar, fot med tår, hjärta med två förmak/kammare, njurar, urinblåsa, gallblåsa, magsäck, navelsträng och dess fäste, navelvenerna, kroppspulsådern, lillhjärnan, en hel läpp (vilket utesluter läppspalt), en liten tunga, en hel mage, fina lårben och skenben, en fin uppåtnäsa, moderkakan, diafragman och mycket mer.
Som ni säkert kan ana är vi överväldigade av allt vi sett idag och åtminstone jag har gått runt som i ett rus.
Ett rus av nyförälskelse :) kan man vara förälskad i sitt ofödda barn?
Jag är det i alla fall :)
Lite bilder:

En liten en på ca 20 cm och ungefär 247 gram.

En (lite suddig) bild på en fot, 3 cm.

Tänka sig att en liten tjej kan vara så fin redan i magen och ha en alldeles perfekt liten fot :)

7 kommentarer:

  1. Stort grattis! Har inte läst din blogg på länge då jag saknar tiden förtillfället. Hade på känn att det skulle komma en liten till dock! Underbart!!!
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  2. älskar dig och älskar er, min fina familj - de födda liksom liten i magen! Kärlek! M

    SvaraRadera
  3. åh vilka härliga bilder..
    Å då får du ju oxå såna tvättar som jag har nu :-D
    Grattis till er allihopa
    <3

    SvaraRadera
  4. En liten flicka... ååå... kram till er allihopa!!! /Cicci

    SvaraRadera
  5. Så fin hon är er lilla tjej! Klart man kan vara förälskad i sitt ofödda barn <3 GRATTIS!

    SvaraRadera
  6. Åh, härliga bilder! Jag ska på UL på måndag och håller på att gå sönder av all väntan och längtan.

    Grattis till flickan!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till flickungen:)
    Söt som få redan minsann:)
    Kram Lotta S med J

    SvaraRadera