torsdag 5 maj 2011

Vecka 18

Idag har jag gjort hela18 veckor och lilla magen har blivit så här stor...


... jo det är min mage. Undrar igen hur jag kommer att se ut i oktober?
För allas information kan jag meddela att det "luddiga" baktill inte är mina trosor utan en del av mudden som ska gå ovanför magen, men jag har klippt av den.
Annars är allt som vanligt. Jag är för tillfället tillbaka på min praktikplats, Roskilde Förskola. Har imorgon varit där i två veckor och ska vara där två till. Känns länge...
Lille mor har kommit ner för att kunna avlasta nästa vecka så Jojo och Noah slipper vara så länge på fritids/skola nästa vecka. Snäll hon är :)
Men det finns ju baksidor oxå! Hon säger -"Absoluuut!" i var varannan mening och det kan bli lite tröttsamt till slut. Men vi har gjort en kul grej av det ;)
Igår var min älskling snäll och dammade och dammsög hela huset medan jag städade toaletterna och som om inte det var nog så våttorkade han golven oxå. Så för en gångs skull är det rätt så välstädat här hemma.
Imorgon kommer Johanna och Samuel hit eftersom deras pappa ska iväg med sitt arbete. Thim har fått lov att vara hemma själv för att testa. Första gången han är själv en hel helg.
På lördag blir det bara mys och på söndag blir det något så ovanligt som att sitta på MAH och plugga.
NOT OVANLIGT!!!

5 kommentarer:

  1. Jättefin mage och alldeles lagom stor tycker jag:-) vilken snäll mamma du har, ta det lugnt med allt du pysslar med. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin du e...
    Nästan så man blir sugen själv :-/
    Grattis till snart halvväga :- D
    <3

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar "gravidmagar":) Det är så fint!
    Jag gick också upp mycket under båda mina graviditeter. Andra barnet fick jag i aug-02 och det var så skönt att kunna gå i bikini utan att dölja magen som jag brukar, nu var man ju gravid så det gjorde ingen;);)

    Så snäll mamma du har, absoluuuut eller hur;)

    Ha en jättebra helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Men gud så fin!!!!
    Tänk va snabbt tiden går. Redan 18bveckor?!?!
    Är så glad för Er. =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men ÅH vad gosigt !!
    Ser fram emot att se vem som döljer sig därinne!
    Sköt om dig och hälsa familjen.
    Kram Petra

    SvaraRadera