torsdag 23 februari 2012

Stressiga människor

Stod utanför Lidl innan ikväll och väntade på Marcus och Noah som var där inne. En massa människor gick in och ut. Unga som köpte läsk och godis, pensionärer med egna påsar med sig, mammor med barn, hela familjer, familjefädrar och många många fler. De slet på stora tunga påsar proppade med mat och annat. Barnen blev skällda på för att mamman var upptagen med sin mobil och inte jade tid. Pensionärerna var sura på de flesta och det mesta. Fädrarna tittade noga på inköpslistan i handen så inget skulle missas. De unga köpte riktig Coca-Cola men "fejkchoklad" (enligt dem själva).
Det var rätt så intressant att stå där och vagga Maja i vagnen och titta på folk. Fast jag fick mig en avhyvling för att jag stod i vägen.
Det slog mig dock hur stressade alla verkar vara. Det syntes på hela kroppen och sättet de talade på ocj de snäste och fräste till sina nära och även till andra kunder och de som arbetade u affären.
Stackars de människor som inte hinner stanna upp och njuta lite. Undras just om de ser den fina månskäran ikväll?

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det tragiskt vad man stressar för jag kan erkänna att jag gör oxå det emellanåt. Känner nu när jag är mammaledig att jag kommit ner i varv men snart är man där i ekorrhjulet igen:-(

    Kram o trevlig helg

    SvaraRadera